Lawatan Ke Taman Burung KL

Alhamdulillah 24 Mac 2018 Yang Lalu Di Beri Peluang Melawat Ke Taman Burung KL Yang Terletak berhampiran Jalan Kuching. Last Minit Decide Bawa Anak2 Ditemani Adik Aisyah. Hihi.

Tiket Masuk Berharga RM27 Untuk Dewasa (MyKad) RM13 (MyKid). Anak Saya 3 Tahun Tak Dikenakan Bayaran. 5 Tahun Dan Ke Atas Kena Bayar.


Pemandangan Di Bahagian Depan Pintu Masuk Taman Burung KL


Selepas Pakai Tiket.. Masuk2 Je Terus Ada Area A Few Burung Dalam Sangkar Dan Luar Sangkar Sikit Je. Love Aviary Area Namanya. Gambar Dekat Atas Duk Panggil Anak Sorang Lagi Takut Masuk2 Burung Bersepah. Haha.



Teruskan Perjalanan Lagi Dekat Atas Ni Antar Dua Burung Yang Paling Banyak Di Biarkan Berkeliaran Tak Duduk Dalam Sangkar. Nama Burung Tak Tahu Pula. 😅


Ni Area Photo Booth Dengan Parrots. TAPI kena Bayar Lah Macam Biasa. Tak Ingat Sangat Berapa RM Tapi Dalam RM15 Ke Atas Tak Silap. Nampak Sangat Lah Tak Take Note Kan. Hihu.


Alhamdulillah Sempat Juga Anak2 Tengok Birds Show. Ada Dua Kali 12.30pm Dan 3.30pm. Berdekatan Juga Ada Playground Besar Anak2 Lepak Bermain.


Tak Pasti Area Apa Ni. Dia Ada Flamingo Pond Tapi Tak Dapat Nak Reach Sebab Tak Boleh Nak Tolak Stroller Ke Area Tu. Dalam Gambar Ni Black Swan Pond Lah Kot Rasanya.


Yang Ni World Of Parrots Boleh Kasi Burung Makan. Makanan Nya Kuaci RM2 Sebekas. Ada Banyak Lagi Parrots Lain Tapi Yang Besar2 Banyak Dalam Sangkar.

Ok All. Thanx Ya Baca Review Dan Guidance Saya Serba Sedikit Di Taman Burung KL. First Time Pergi Bawa Anak2. Drive Sendiri Dari Keramat Ke Jalan Kuching Area Ni. Takut2 Juga. Tapi Nak Bawa Anak Jalan Ok Sangat And Best!

#FarahDiyanaEOLovers at #pikapikagritzaromatherapy
Ctc No. 0164150509

Comments